ATENTIE! MANTUIREA SE POATE PIERDE


Exista multe versete care arata ca mântuirea se poate pierde. In acest articol am sa aduc doar 2 dovezi.

Pavel ne spune ca mantuirea se pierde. Nu zice ca nu am avut parte de mantuire ci ca ea se poate pierde in anumite conditii:

1 Corinteni 15
1. Va fac cunoscut, fratilor, Evanghelia pe care v-am propovaduit-o, pe care ati primit-o, in care ati ramas
2. si prin care sunteti mantuiti, daca o tineti (G2722) asa dupa cum v-am propovaduit-o; altfel, degeaba ati crezut.

Cei din Corint au primit Evanghelia, au ramas in ea si prin acest fapt ei sunt mantuiti. Pavel zice ca cei din Corint sunt mantuiti DACA tin Evanghelia/vestea buna, asa cum au primit-o.

Acelasi lucru il spune si Isus in pilda semanatorului. In aceasta pilda ni se prezinta cele 4 cateogorii in care se impart oamenii expusi cuvantului:
– 1. cei ce nu inteleg si ca atare cuvantul este furat din inima lor de catre Satana
– 2. cei ce primesc cu bucurie cuvantul dar pentru ca nu a facut cuvantul radacina in ei, in vreme de incercare, se usuca
– 3. cei ce primesc cuvantul dar pentru ca il lasa sa fie inabusit de grijile vietii acesta nu aduce rod
– 4. cei ce aduc roade sunt cei ce tin cuvantul intr-o inima buna si curata.

Luca 8
11. Iata ce inteles are pilda aceasta: Samanta este Cuvantul lui Dumnezeu.
12. Cei inchipuiti in samanta cazuta langa drum sunt cei ce aud; apoi vine diavolul si ia Cuvantul din inima lor, ca nu cumva sa creada si sa fie mantuiti.
13. Cei inchipuiti in samanta cazuta pe stanca sunt aceia care, cand aud Cuvantul, il primesc cu bucurie; dar n-au radacina, ci cred pana la o vreme, iar cand vine ispita, cad.
14. Samanta care a cazut intre spini inchipuieste pe aceia care, dupa ce au auzit Cuvantul, isi vad de drum si-l lasa sa fie inabusit de grijile, bogatiile si placerile vietii acesteia si n-aduc rod care sa ajunga la coacere.
15. Samanta care a cazut pe pamant bun sunt aceia care, dupa ce au auzit Cuvantul, il tin (G2722) intr-o inima buna si curata si fac rod in rabdare.

Atat ceea ce spune Isus cat si ceea ce spune Pavel se refera la cuvant/Evanghelie/vestea buna. Cuvantul aduce rod in viata ta doar daca il tii pana la sfarsit.

Isus nu doar ne avertizeaza de acest lucru dar ne si arata la ce anume trebuie sa fim atenti in permanenta astfel incat sa nu ajungem in situatia in care nu avem roade. In general oamenii pierd cuvantul din inima lor si nu mai aduc roade cand:
– nu inteleg cuvantul,
– nu citesc cuvantul constant sau nu mediteaza asupra lui si nu il pun in practica ca acesta sa faca radacina in ei,
– cand se iau cu grijile sau bogatiile acestei lumi si uita de cuvant.

Ioan 15
1. Eu sunt adevarata Vita, si Tatal Meu este Vierul.
2. Pe orice mladita care este in Mine, si n-aduce rod, El o taie; si pe orice mladita care aduce rod, o curata, ca sa aduca si mai mult rod.
3. Acum voi sunteti curati, din pricina Cuvantului pe care vi l-am spus.
4. Ramaneti in Mine, si Eu voi ramane in voi. Dupa cum mladita nu poate aduce rod de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi nu puteti aduceti rod, daca nu ramaneti in Mine.
5. Eu sunt Vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane in Mine si in cine raman Eu aduce mult rod; caci despartiti de Mine nu puteti face nimic.
6. Daca nu ramane cineva in Mine, este aruncat afara, ca mladita neroditoare, si se usuca; apoi mladitele uscate sunt stranse, aruncate in foc, si ard.
7. Daca ramaneti in Mine si daca raman in voi cuvintele Mele, cereti orice veti vrea, si vi se va da.
8. Daca aduceti mult rod, prin aceasta Tatal Meu va fi proslavit; si voi veti fi astfel ucenicii Mei.

 

http://grupelohim.wordpress.com

Lasă un răspuns

